اطمینان خاطر وزیر اقتصاد به سپرده گذاران  در بانک های ناتراز

وزیر اقتصاد گفت: هر تصمیمی که  توسط بانک‌ مرکزی در رابطه با بانک‌های ناتراز گرفته شود، هیچ ضربه‌ و خللی به سپرده‌ سپرده‌گذاران وارد نخواهد شد.

سید احسان خاندوزی گفت: کمیسیون اصل  ۹۰ مجلس در زمینه نظارت بر تحقق حساب واحد خزانه گزارشی از وزارت اقتصاد خواست که ما گزارش جامعی را ارائه کردیم.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی،  در این گزارش آمده است که با توجه به آنکه  از طریق ابزارهای مختلف  ۲ هزار حساب اصلی و فرعی دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی به خزانه داری کل کشور  به ۴ هزار حساب شفاف تبدیل شده است و تمامی این اقدامات  با نظارت لحظه ای خزانه داری کل کشور و بانک مرکزی  صورت می گیرد.

وی بیان کرد: ما توانستیم گردش وجوه خزانه داری را سرعت دهیم  و  رسوب در حساب های این دستگاه ها را کاهش دهیم

 خاندوزی گفت: همین امر منجر شد تا بتوانیم بدون استقراض از بانک مرکزی و استفاده از تنخواه بانک مرکزی، با مبالغ رسوب شده در این حساب ها ماه هایی که دولت دارای درآمد کمتر از نیمه دوم است را سپری کنیم.

خاندوزی ادامه داد:  مسئله پرداخت های اعتباری در حوزه خزانه داری به ذینفع نهایی را تا پایان امسال اجرایی خواهیم کرد.‌این مبالغ مستقیم به خریداران از پیمانکاران طرح های عمرانی کشور پرداخت می شود تا از این طریق به حوزه سلامت خزانه داری دست پیدا کنیم.

 وی افزود: اتفاق دیگری در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد این بود که با توجه به انتشار صورت های مالی ۱۱۲۴ شرکت دولتی به صورت شفاف، همچنان برخی از شرکت های زیر مجموعه شرکت های دولتی که در لایه سه و چهار قرار دارند از انتشار صورت های مالی خود امتناع می کنند که تلاش ما این است تا پایان سال ۱۴۰۲ این عدد را با حدود ۵۰ درصد افزایش برای تمام شرکت های دولتی لایه ۳ و ۴ را برای اولین بار شفاف خواهیم کرد.

 تضمین وزیر اقتصاد به سپرده‌گذاران بانک‌ها

 او در ادامه با توجه به بانک های ناتراز  گفت: هر تصمیمی که  توسط بانک‌ مرکزی در رابطه با بانک‌های ناتراز گرفته شود، هیچ ضربه‌ و خللی به سپرده‌ سپرده‌گذاران وارد نخواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
مردم باید به این آگاهی برسند که به خاطر دو درصد سود بالاتر، در بانک‌های ناتراز سپرده‌گذاری نکنند و ریسک خود را بالا نبرند. نظام اقتصاد ایران هیچ فرقی بین بانک خوب و بد قائل نیست و این خیلی خطرناک است.
آخرین اخبار